Lønrapportering: 5 forskellige typer lønrapporter, bedste praksis

Lønindberetning er vigtig af skattemæssige årsager og din regnskabsføring. Der er flere typer, du kan have brug for til din virksomhed. Lad os gennemgå dem alle.

 

Lønudbetaling behøver ikke at være kompliceret eller kedeligt. Lønrapporter er faktisk ret smukke. Da lønudbetaling højst sandsynligt er din største forretningsudgift, er det vigtigt, at du holder styr på den over tid. Det, der måles, bliver styret, som man siger.

Hvad er en lønrapport?

En lønrapport er et dokument, der samler løndata. Der findes flere forskellige typer lønrapporter:

1. Virksomhedens lønrapporter

Lønrapporter for medarbejdere zoomer ind på den specifikke medarbejder. De skal tydeligt vise medarbejdernes løn, skatter og fradrag. Dette kaldes også en lønseddel eller medarbejderindtjeningsrapport. Hver medarbejder skal modtage denne hver måned og have fuld adgang til tidligere rapporter.

2. Lønrapporter for medarbejdere

Lønrapporter for medarbejdere zoomer ind på den specifikke medarbejder. De skal tydeligt vise medarbejdernes løn, skatter og fradrag. Dette kaldes også en lønseddel eller medarbejderindtjeningsrapport. Hver medarbejder skal modtage denne hver måned og have fuld adgang til tidligere rapporter.

3. Lønindberetninger

Dette er de lønrapporter, du sandsynligvis frygter mest. Ingen margen for fejl, når det kommer til den føderale regering!

Som virksomhedsejer skal du udarbejde disse rapporter for at vise din medarbejderkompensation på årlig og kvartalsvis basis. Du leverer dem derefter til de føderale, statslige eller lokale myndigheder for at beregne din lønskat.

De føderale lønskatterapporter, du skal være opmærksom på, er:

– Formular 940: En årsrapport for Federal Unemployment Tax Act (FUTA) skat
– Formular 941: En kvartalsrapport for FICA-skatter og føderal indkomstskat
– Formular W-2: En årsrapport for medarbejderkompensation og skatteindeholdelse

Tjek din statslige regerings hjemmeside for de tilsvarende formularer, du skal indsende til dem.

4. Certificerede lønrapporter

Hvis du er en offentlig entreprenør, skal du indsende certificerede lønrapporter ugentligt. Den føderale certificerede rapportformular kaldes WH-347. Hvis du arbejder for den lokale eller statslige regering, vil de have deres egne tilsvarende.

Der er absolut ingen margen for fejl her. Hvis du er lidt nervøs for din evne til at rapportere lønudgifter præcist, så kontakt en revisor. De vil hjælpe dig med at indsende din første certificerede lønrapport.

5. Tidsregistreringsrapporter

Hvis dine medarbejdere skal udfylde timesedler, hjælper tidsregistreringsrapporter dig med at se dine forretningsaktiviteter. Du kan indstille parametrene for det samlede antal arbejdstimer for en klient. Dette vil hjælpe dig med at fakturere klienter mere præcist for det arbejde, dit team har udført for dem. Alternativt kan du bruge tidsregistreringsrapporter på mikroniveau for at se, hvordan dine medarbejdere klarer sig med deres tidsstyring.

Blog

Relaterede artikler